انواع روشهای دیجیتال مارکتینگ برای بررسی عملکرد کلی یک برنامه بازاریابی و کمک به تصمیمگیریهای آینده بر فناوری تاکید دارد.
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
بازاریابی دیجیتال یک راهکار هدفمند بازاریابی است که با استفاده از اینترنت و وسایل متصل به آن مانند موبایلها، کامپیوترهای خانگی و کاری استفاده می کند. روشهای معمول بازاریابی دیجیتال برای گسترش پیام از طریق موتورهای جستجو، رسانه های اجتماعی، سایتها و ارسال ایمیل متمرکز است.
در حال حاضر بازاریابی دیجیتال بیشتر برای دستیابی به مخاطبان با پیامهای هدفمند در کانالهای متعدد تمرکز دارد، زیرا این موضوع در قیف فروش اهمیت بالایی دارد. در حالت کلی، تیمهای بازاریابی میتوانند هر یک از این پیامها و یا کانالها را در رسیدن به مشتریان خود پیگیری کنند. مثالهایی از دیجیتال مارکتینگ: در کل، دیجیتال مارکتینگ ابزاری است که از آن به صورت آنلاین استفاده می کنیم. در اینجا چند نمونه از متداولترین نمونهها گردآوری شده است: رسانه های اجتماعی وبسایتهای اینترنتی محتوای ویدیویی کتاب های الکترونیکی نمادهای تجاری و برندها
چرا دیجیتال مارکتینگ اهمیت دارد؟
امروزه در جوامع بازاریابی دیجیتال رو به گسترش است – ولی چرا؟ مردم به طور فزاینده ای در اینترنت حضور دارند، با توسعه فناوری، پلتفرم های بازاریابی دیجیتال برای بسیاری از شرکتها و سازمانها ضروری شده اند. رشد تکنولوژی مانند هوش مصنوعی و کدنویسی، بازاریابان را مجهزتر به فناوری دیجیتال مورد نیازشان برای دستیابی به مشتریان کرده است!! این ضد روشهای بازاریابی سنتی است که استفاده میشود. رسانههایی مثل فیس بوک، اینستاگرام، تیک توک و وبلاگها محیط دیجیتال مارکتینگ را به تصرف خود درآوردهاند. با توجه به آمارهای منتشر شده حدود 4.5 میلیارد نفر در جهان از اینترنت استفاده می کنند، حدود 30 درصد از مشتریان ترجیح می دهند از طریق فضای مجازی تعامل داشته باشند تا اینکه حضوری به فروشگاه بروند، بنابراین ضروری است که از فضای دیجیتال مارکتینگ برای کسب در آمد استفاده کنیم.
5 روش بازاریابی دیجیتال
-
شبکه رسانههای اجتماعی
در حال حاضر مشتریان بهطور شدید به رسانه های اجتماعی مثل فیسبوک، اینستاگرام،لینکدین و توییتر وابسته شدهاند. به همین دلیل باید که برندها در فضای اینترنت حضور داشته باشند. این آمار را ببینید: به طور میانگین به ازای هر فرد روزانه 2 ساعت و 15 دقیقه در فضای آنلاین صرف می کنند، از 5 میلیارد نفری که تلفن دارند، 30 درصد با استفاده از آن به رسانه های اجتماعی دسترسی دارند. رسانههای اجتماعی به شرکتها این شانس را میدهند که به روشهای زیادی به مشتریان بالقوه خود دسترسی داشته باشند، گروههای بازاریابی قادرند از این شبکهها برای نشان دادن تبلیغات استفاده کنند!! هر پلتفرم روشی برای آنها ایجاد میکند تا کمپین های تبلیغاتی بوجود آورند و مخاطبان را گروهبندی کنند تا این تبلیغات در مخاطب هدف پیدا شوند.
-
فعالیت اینفلوئنسری
روش دیگر برای ورود به شبکههای دیجیتال برای پیدا کردن مخاطبان هدف، اینفلوئنسری است، شرکتها می توانند با افراد مشهور، یا افراد دیگری که در زمینه شغلی خود حرفهای هستند همکاری کنند، بنابراین مارکهای تجاری قادرند با محتواهای خوب به دنبال مخاطبان خود باشند. تعداد زیادی از بازاریابان با اینفلوئنسر مارکتینگ به موفقیت دست پیدا کردهاند، از هر 9 نفر 8 نفر به این اشاره داشتهاند که این روش بهتر از سایر راههایی است که استفاده میکنند.
-
بازاریابی با ایمیل
شبکههای بازاریابی ایمیلی به کمپانیها این شانس را می دهد که با مخاطبان خود در ارتباط باشند، بسیاری از شرکتها با طراحی خبرنامهها یا قرار دادن مقالههای کاربردی که میتوانند مشکلات مخاطبان خود را حل کنند، به ایمیل مشتریان خود دستیابی پیدا کنند و پیوسته به آنها ایمیل زده و مشتریان خود را از محصولات و خدمات خود آگاهی برسانند. ایمیل مارکتینگ بر پایه سوابق خرید قبلی مشتریان برای آنها ایمیل ارسال میکنند تا با مخاطبان خود تعامل داشته باشند.
-
تولید محتوای هدفمند
بازاریابی محتوا به گروههای بازاریابی این فرصت را می دهد تا در جواب به پرسشهای کاربران خود فعال باشند، گروههای بازاریابی محتوا، ویدیوها و سایر داراییها را برای جواب به پرسشهای مربوط به نیاز مصرفکنندگان مسیر خرید مشتریان را آسان میکنند.
-
بازاریابی با موتورهای جستجوگر (seo)
سئو بطور زیاد با بازاریابی محتوا همراه هم هستند، زمانی که مخاطب از در حال انجام جستجو برای پیدا کردن لباس مناسب ورزشی است، بطور احتمالی روی یکی از نتایج صفحه اول Google ظاهر می شوند کلیک می کنند. با توجه به این موضوع، بازاریابان و تولیدکنندگان لباسهای ورزشی میتوانند اطمینان حاصل کنند که محتوای آنها به خوبی در گوگل ایندکس شده و سئوی مناسبی داشته است، تولید محتوا و سئوی حرفهای باعث رشد و پیشرفت با شیب زیاد میشود و میتواند مشتریان زیادی را برای کمپانیها بههمراه داشته باشد.


